شناور بنزین
نوشته شده توسط : سفرآلامو

شناور بنزین

این قسمت نیز اهمیت کثرت دارد و شما را از وضعیت سوخت درون باک آگاه می کند.
این سیستم به چهره کلی از یک شناور و یک پتانسیومتر و یک نمایشگر ساختن شده
که در خودروهای مالتی پلکس   کمی تفاوت داشته و متعلقات آن اغلب است.
شناور در باک بنزین پیمان داشته و با تغییر سطح سوخت بالا و زیر می رود. انتهای
شناور به یک پتانسیومتر وصل بوده که جریان الکتریسیته را ناچیز و یا زیاد کرده و
نمایشگر نیز با توجه به آن حرکت می کند. در سیستم های مالتی پلکس که امروزه
زیاد به شغل می روند این سیستم تحت نظارت چند واحد کامپیوتری بوده توضیحات
آن را در شماره های آینده و در قالب مطلبی پیرامون کارکرد سیستم مالتی پلکس ارائه خواهیم کرد.

پمپ بنزین

 
با پروا به آنکه باک خودرو معمولاً در سطحی ذیل تر لوازم کیا از موتور نصب می شود چه عاملی سبب انتقال بنزین از باک به موتور است؟ مکنده بنزین وسیله است که سوخت را از باک کشیده و به موتور تحویل می دهد.پمپ بنزین در دو گونه مکانیکی و برقی وجود دارد که امروزه تمامی خودروها از گونه برقی آن کاربرد می کنند. اما برای آشنایی اصول کلی شغل این سیستم نخست مروری بر کارکرد گونه ها مکانیکی آن خواهیم داشت.
 

طرز کار

اساس کار همه پمپ بنزین ها مانند یکدیگر بوده و بر قطعات یدکی کیا  پای بست، تغییر حجم ایجاد شده توسط دیافراگم وظیفه خود را اتمام می دهد. برای این تغییر حجم به یک کورس مکش و یک کورس انتقال احتیاج داریم. این مکنده ها به طور معمول نیروی خویش را از گرایش سوپاپ می گیرند و در مواقعی که مکش موتور کافی نیست به کمک آن می آیند.
اجزاء این سیستم عبارتند از:
۱) دیافراگم
۲) دو شماره سوپاپ
بدین ترتیب که بازوی شیطانک توسط استوانه خارج از مرکزی که روی گرایش لوازم یدکی کیا سوپاپ قرار دارد به سمت چپ و راست جنبش می کند و صفحه چرمی که میانی مکنده قرار دارد و به اسم دیافراگم نامیده می شود به سوی ذیل جنبش می کند و برآیند اینکه بالای دیافراگم خلا ایجاد می شود و دریچه ورود بنزین مفتوح شده و بنزین از باک به بالای دیافراگم مکیده می شود.
هنگامی که دیافراگم به جای اول خود بر می گردد بنزین را از دریچه بیرون می کند و به همین ترتیب پیوستگی می یابد. معمول ترین پمپ بنزین، مکنده بنزین های شیشه ای است که یک استکان جهت کنترل جریان بنزین در سرنوشت بالای آن تعبیه شده است و بقیه از نوع فلزی هستند. مکنده بنزین با گردش تمایل سوپاپ کار می کند چون سرنوشت زیرین اتومبیل اغلب از دیگر فصول گرم می شود گرمای موتور باعث می شود که گاز متراکم بنزین در پمپ جمع شود و در نتیجه بنزین به کاربراتور نمی رسد برای رفع زودگذر این عیب می طاقت پارچه ای را خیس کرد و روی پمپ گذاشت یا مقداری آب روی پمپ بنزین ریخته الی گاز جمع شده به مایع بنزین تبدیل شود و پمپ بنزین به شغل بیافتد.
امروزه از مکنده بنزین های برقی بهره‌گیری می گردد، که به وسیله یک موتور حقیر الکتریکی شغل می کند و معایب مکنده بنزین مکانیکی را ندارد .




:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: